Set
Induksi
( 5minit)
Langkah
1
(
5 minit )
|
Murid
diperdengarkan bunyi-bunyi haiwan.
.
a.
?
Mencirikan
jenis-jenis haiwan mengikut gambar dan bunyi yang diperdengarkan.
|
Murid
bercerita dan melakonkan bunyi
berdasarkan bunyi haiwan yang didengari.
Guru
menjelaskan tujuan dan tajuk aktiviti dalam langkah berikutnya.
Guru
meminta murid mengelik pautan yang telah disediakan.
Murid
diminta membaca kuat teks dan merakam pembacaan dengan menggunakan movie
maker.
|
Teori
Pembelajaran
Bruner
Teori
Pelaziman Operan Skiner
Peneguhan
Positif
|
|||||
Langkah 2
( 5 minit )
|
Membaca teks yang disediakan.
|
Murid diarahkan duduk dalam kumpulan yang telah ditetapkan.
Guru meminta murid mengelik pautan yang telah disediakan
mengikut nama kumpulan.
Murid diminta meneliti petikan kumpulan masing-masing
|
Teori Pelbagai Kecerdasan Gardner
(Kecerdasan Muzik)
Teori Pelaziman Klasik Watson
|
|||||
Langkah 3
( 10 minit )
Penutup
( 5 minit )
|
Menyatakan ciri-ciri haiwan
berdasarkan petikan.
|
Murid masih dalam kumpulan masing-masing dan diminta
memilih salah satu gambar haiwan yang ditunjukkan.
Guru meminta murid mengakses internet untuk mencari
maklumat tambahan mengenai haiwan yang telah dipilih dengan menggunakan
carian Yahoo atau Google.
Murid diminta mengenalpasti ayat tunggal yang terdapat
dalam maklumat tersebut.
Murid diminta membentangkan hasil dapatan didalam kelas
yang akan datang dengan menggunakan perisian Power Point.
Guru merumuskan pencapaian murid.
.
Guru menyoal murid tentang perkara yang telah dipelajari.
Guru memberi dorongan kepada murid supaya berusaha membaiki
pembacaan dan selalu mencari maklumat tambahan melalui internet.
Guru meminta murid mengelik video yang telah disediakan dan
memintya murid menyanyi bersama-sama.
Penutup kognitif : Membuat rumusan isi pelajaran.
|
Teori Pelbagai Kecerdasan Gardner
(Kecerdasan Muzik)
Teori Pelaziman Klasik Watson
|
|||||
Monday, April 30, 2012
Rancangan Pengajaran Harian
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment